Στο κέντρο ΑΛΜΑ οι μαθησιακές δυσκολίες (γενικές ή ειδικές) υποστηρίζονται μέσα από διαδικασίες που βοηθούν το παιδί να συνδέσει τη γνώση με το βίωμα και την ευχαρίστηση.
Στο κέντρο μας έχουμε αναπτύξει εναλλακτικούς τρόπους μάθησης με τους οποίους ένα παιδί καταφέρνει να ξεπεράσει τις δυσκολίες του, να αγαπήσει τη διαδικασία της μάθησης κι έτσι να αποκτήσει δεξιότητες ζωής που θα του είναι χρήσιμες και ως ενήλικας.
Το κάθε πρόγραμμα διαμορφώνεται ανάλογα με το «Μαθησιακό προφίλ» του παιδιού το οποίο αναδιαμορφώνεται συνεχώς ώστε να καλύπτει τις ανάγκες του κάθε μαθητή καθώς αυτός εξελίσσεται.
Στην προσπάθεια μας αυτή αξιοποιούμε υλικό της αγοράς το οποίο το εμπλουτίζουμε συνεχώς ή υλικό που το κατασκευάζουμε εμείς, προκειμένου να είμαστε πιο κοντά στις απαιτήσεις και τα ενδιαφέροντα του κάθε παιδιού ξεχωριστά.
Τι είναι οι Μαθησιακές Δυσκολίες;
Σε γενικές γραμμές οι Μαθησιακές Δυσκολίες, χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες, στις Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.
Στις Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες βρίσκονται μαθητές οι οποίοι μπορεί να παρουσιάζουν δυσκολίες σε κάποιον μαθησιακό τομέα (ανάγνωση, μαθηματικά, γραφή κτλ. ) για διάφορους λόγους. Κάποιοι από αυτούς τους λόγους μπορεί να οφείλονται σε δυσκολίες που σχετίζονται με την αντίληψη, το συναίσθημα τη συμπεριφορά ή την ελλιπή εκπαίδευση. Στη αυτή την περίπτωση οι Μαθησιακές Δυσκολίες εκδηλώνονται ως δευτερογενές σύμπτωμα.
Στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες οι δυσκολίες δεν οφείλονται σε χαμηλό νοητικό δυναμικό, σε προβλήματα όρασης ή ακοής, σε αίτια του περιβάλλοντος ή σε αίτια που σχετίζονται με την ψυχοσυναισθηματική κατάσταση του παιδιού. Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες περιλαμβάνουν την Δυσκολία στην Ανάγνωση (Δυσαναγνωσία), τη Δυσκολία στον γραπτό λόγο (Δυσγραφία), τη Δυσκολία στην ορθογραφημένη γραφή (Δυσορθογραφία), τη Δυσκολία στα Μαθηματικά (Δυσαριθμισία) ή την Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία μη προσδιοριζόμενη αλλιώς.
Ποιος είναι ο σκοπός ενός προγράμματος για την Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών;
Ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα μαθησιακής παρέμβασης μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικό για έναν μαθητή καθώς μπορεί να υποστηρίξει τις γνωστικές αδυναμίες που παρουσιάζει, να ενδυναμώσει τα κίνητρα για μάθηση, να βοηθήσει τον μαθητή να αποκτήσει δεξιότητες ζωής και να συμβάλλει στη θετική του ψυχολογία.
Επισκεφτείτε έναν Ειδικό που έχει εξειδίκευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες όταν το παιδί σας παρουσιάζει τα εξής χαρακτηριστικά:
- Υπάρχει κληρονομική προδιάθεση για δυσλεξία
- Δυσκολεύεται στη γραφο-φωνητική αντιστοίχιση
- Συλλαβίζει κατά την ανάγνωση
- Δεν κατανοεί τι διαβάζει και δεν απομνημονεύει ημερομηνίες, ονόματα, τοπωνύμια κτλ.
- Κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη
- Δεν ακολουθεί τις συμβάσεις του γραπτού λόγου (τελεία, αποστάσεις, τόνους, κτλ.)
- Τα κείμενα του έχουν φτωχό περιεχόμενο
- Έχει περιορισμένο λεξιλόγιο
- Κάνει πολλές μουτζούρες κι έχει κακό γραφικό χαρακτήρα
- Δεν μπορεί να μάθει την προπαίδεια και δε θυμάται τον αλγόριθμο των τεσσάρων πράξεων
- Δυσκολεύεται στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων
- Παίρνει χαμηλούς βαθμούς στα διαγωνίσματα παρόλο που διάβασε
- Η σχολική μελέτη στο σπίτι είναι χρονοβόρα, επίπονη και όχι αυτόνομη
- Κρύβει καθήκοντα
- Έχει παραιτηθεί από τις σχολικές του υποχρεώσεις ή έχει σχολική άρνηση
- Παρουσιάζει δυσκολία στην οργάνωση, εκτέλεση και αξιολόγηση ενός μαθησιακού έργου
- Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί
- Θυμώνει κι εκνευρίζεται εύκολα
- Υπάρχει κληρονομική προδιάθεση για δυσλεξία