Εργοθεραπεία

Εργοθεραπεία

Στο κέντρο μας υπάρχει ειδικά σχεδιασμένη αίθουσα για εργοθεραπεία η οποία είναι πλήρως εξοπλισμένη ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες και τα ενδιαφέροντα όλων των παιδιών με εξατομικευμένο τρόπο. Μέσα από το παιχνίδι (κούνιες, αιώρα, μονόζυγο, πολύζυγο, μπάλες) η μάθηση αποκτά παιγνιώδη χαρακτήρα και προσαρμόζεται στις δυνατότητες κάθε παιδιού. Στόχος μας είναι να γίνει η θεραπεία ευχάριστη και αποδοτική. Μέσα από μια ποικιλία δραστηριοτήτων οι εργοθεραπευτές του κέντρου μας βοηθούν τα παιδιά να αντιμετωπίσουν προκλήσεις που μπορεί να παρουσιάζονται στο σχολικό αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Ταυτόχρονα προωθούν την ενεργητική συμμετοχή του παιδιού προκειμένου να επιτευχθούν θετικές αλλαγές στην συνολική του ανάπτυξη. Βασική μας θεραπευτική προσέγγιση είναι η στενή συνεργασία των εργοθεραπευτών μας με όλη τη διεπιστημονική ομάδα του κέντρου (λογοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους) προκειμένου να υπάρχει ολιστική αντιμετώπιση. Ταυτόχρονα, υπάρχει συνεργασία με τις οικογένειες των παιδιών  και, όπου απαιτείται, με εκπαιδευτικούς και άλλους επαγγελματίες, προκειμένου να βελτιώσουμε τη λειτουργικότητα των παιδιών στην καθημερινότητα τους αποτελεσματικά και γρήγορα. 

Τι είναι η Εργοθεραπεία;

Η εργοθεραπεία είναι μια μορφή θεραπείας που χρησιμοποιεί δραστηριότητες και καθημερινές λειτουργίες με σκοπό τη βελτίωση της φυσικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας των ατόμων. Ο εργοθεραπευτής συνεργάζεται με τους ασθενείς του για να αναπτύξει, να αποκαταστήσει ή να διατηρήσει τις δεξιότητες που είναι σημαντικές για την καθημερινή ζωή ώστε να το καταστήσει ανεξάρτητο και  λειτουργικό.

Η εργοθεραπεία αφορά όλες τις ηλικιακές ομάδες.  Όσον αφορά τα παιδιά η εργοθεραπεία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη και ενίσχυση δεξιοτήτων και λειτουργιών που σχετίζονται με τις καθημερινές τους δραστηριότητες και υποχρεώσεις. Στόχος της είναι η βελτίωση της κινητικότητας, της ανεξαρτησίας, της επικοινωνίας και των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών.

Ποιος είναι ο σκοπός της Εργοθεραπείας;

Βασικός της στόχος της εργοθεραπείας είναι η βελτίωση και η αποκατάσταση δεξιοτήτων, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ανεξάρτητη διαβίωση, την  αυτοφροντίδα, τις καθημερινές υποχρεώσεις (στο σχολείο, στο σπίτι, στην εργασία) καθώς και για τη συμμετοχή των ατόμων σε  ποικίλες δραστηριότητες στην κοινότητα. Οι δραστηριότητες που χρησιμοποιούνται στην εργοθεραπεία είναι ποικίλες και προσαρμόζονται στις ανάγκες κάθε ατόμου. Μπορεί να περιλαμβάνουν καθημερινές εργασίες, κινητικές ασκήσεις, καλλιτεχνικές δραστηριότητες, παιχνίδια και άλλες μορφές δημιουργικής έκφρασης.

Ποιους αφορά η Εργοθεραπεία;

Οι εργοθεραπευτές που ειδικεύονται στην παιδική εργοθεραπεία παρέχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες σε παιδιά που παρουσιάζουν δυσκολίες:

  • Σε δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής (αυτοφροντίδα, ντύσιμο, τουαλέτα, φαγητό, κτλ.)
  • Στην Αδρή κινητικότητα (ισορροπία, συντονισμός κίνησης, οριοθέτηση σώματος, κτλ.)
  • Στη Λεπτή κινητικότητα (σύλληψη μολυβιού, γραφή, ψαλίδι, κτλ.)
  • Σε Δεξιότητες που σχετίζονται με την Οπτική Αντίληψη (παζλ, κατασκευές, κτλ.)
  • Σε Δεξιότητες που σχετίζονται με την Ακουστική Αντίληψη (εκτέλεση εντολών, επικοινωνία, κτλ.)
  • Σε Γνωστικές Δεξιότητες (συγκέντρωση, προσοχή, μνήμη, οργάνωση, κτλ.)
  • Στην Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (δυσκολίες που αφορούν την επεξεργασία πληροφοριών που λαμβάνουμε από τις αισθήσεις μας)

Επισκεφτείτε έναν Εργοθεραπευτή όταν:

  • Δεν παίζει με παιχνίδια της ηλικίας του
  • Παρουσιάζει υπερκινητικότητα
  • Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί
  • Είναι πολύ παθητικό, πάρα πολύ ήσυχο και αποτραβηγμένο
  • Σπάει συχνά τα παιχνίδια του
  • Δεν έχει φίλους της ηλικίας του και προτιμά να παίζει με μικρότερα ή μεγαλύτερα παιδιά
  • Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση
  • Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί
  • Είναι πολύ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους ή αγγίγματα
  • Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο (μοιάζει αδύναμο)
  • Είναι αδέξιο στην κίνηση με το σώμα του
  • Πέφτει εύκολα κάτω, πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα
  • Αποφεύγει την παιδική χαρά
  • Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα
  • Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε γραμμές, να κάνει παζλ, να κόψει με το ψαλίδι
  • Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διάστημα μεταξύ των γραμμάτων και λέξεων, όταν γράφει
  • Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι πολύ κακός

Κουράζεται εύκολα κατά τη σχολική του εργασία