Aξιολόγησεις
Η έγκυρη διάγνωση βασίζεται στη στενή συνεργασία των μελών της διεπιστημονικής ομάδας του κέντρου ΑΛΜΑ. Κατά την αξιολογητική διαδικασία δύναται να χορηγηθούν σταθμισμένα τεστ καθώς, επίσης, και μη σταθμισμένες δοκιμασίες, οι οποίες έχουν τη μορφή ευχάριστων δραστηριοτήτων με στόχο τον εντοπισμό των δυνατοτήτων και αδυναμιών του παιδιού.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΑΣ:
- MOST – The Marshalla Oral Sensorimotor Test (αξιολογεί την μυολειτουργική ικανότητα – για παιδιά 4 έως 8 ετών)
- ΑνΟμιΛο 4 – Τεστ ανίχνευσης Διαταραχών Ομιλίας και Λόγου (αξιολογεί την ομιλία, το λόγο, τη φωνή και τη ροή της ομιλίας – για παιδιά 3,9 έως 4,6 ετών)
- Δοκιμασία Αξιολόγησης Άρθρωσης Φωνημάτων (αξιολογεί τις φωνολογικές και αρθρωτικές δοκιμασίες – για παιδιά 3,5 έως 6 ετών)
- WFVT – Word Finding Vocabulary Test (αξιολογεί το εκφραστικό λεξιλόγιο – για παιδιά 3,5 έως 8,5 ετών)
- Bus Story Test (αξιολογεί την ικανότητα αφήγησης και περιγραφής – για παιδιά 3,5 έως 8,5 ετών)
- RAPT – The Renfrew Action Picture Test (αξιολογεί την πληροφοριακή και τη γραμματική επάρκεια – για παιδιά 3,5 έως 8,5 ετών)
- Σημασιολογικοί Σύνδεσμοι (αξιολογεί τη σημασιολογία της ελληνικής γλώσσας – για 6 έως 90 ετών)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ (ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ):
- Α΄ ΤΕΣΤ – Τεστ Σχολικής Ετοιμότητας (για παιδιά προσχολικής ηλικίας και πρώτης σχολικής ηλικίας)
- Κλίμακα Αξιολόγησης Δεξιοτήτων Παιδιών Προσχολικής Ηλικίας (αξιολογεί τις γλωσσικές δεξιότητες, τη μαθηματική ικανότητα, τις κοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητες, τις κινητικές δεξιότητες και την ικανότητα αυτονομίας – για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας)
- Κλίμακα Αξιολόγησης Δεξιοτήτων Παιδιών Προσχολικής Ηλικίας 0-6 ετών του J. Kiphard (ερωτηματολόγιο για γονείς)
- ΛΕΠΣ – Λίστα Ελέγχου Παιδικής Συμπεριφοράς (αξιολογεί την προσαρμοστική λειτουργικότητα, την ποιότητα της προσοχής και της συγκέντρωσης, τα προβλήματα συναισθήματος, συμπεριφοράς και ύπνου. Ερωτηματολόγιο που δίνεται σε γονείς και εκπαιδευτικούς – για παιδιά 1 ½ έως 5 ετών)
- Οδηγός Ανίχνευσης (Πρώιμων) Δυσκολιών στην Προσχολική και Πρώτη Σχολική Ηλικία
- Symbolic Play Scale Check List (αξιολογεί την ποιότητα του συμβολικού παιχνιδιού – για παιδιά 1 έως 5 ετών)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ (ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ):
- Μεταφων – Τεστ (Τεστ Μεταφωνολογικής Ανάπτυξης και Αναγνωστικής Ετοιμότητας ως προς τη φωνολογική επίγνωση – για παιδιά 4 έως 6,5 ετών)
- ΑΛΦΑ – Τεστ Ανάγνωσης (αξιολογεί την αναγνωστική αποκωδικοποίηση, τη μορφολογία, τη σύνταξη και την κατανόηση – για παιδιά 8 έως 15 ετών)
- Τεστ Ανίχνευσης Αναγνωστικής Ικανότητας – Ε. Τάφα (αξιολογεί την αναγνωστική ικανότητα των παιδιών – για παιδιά 7 έως 11 ετών)
- Αθηνά – Τεστ (Τεστ Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης – για παιδιά 5 έως 9 ετών)
- ΛΑΜΔΑ ΤΕΣΤ (Λογισμικό Ανίχνευσης Μαθησιακών Δεξιοτήτων & Αδυναμιών – για παιδιά 8 έως 14 ετών)
- MathPro Test – Mathematical Profile Test (Δοκιμασία Μαθηματικού Προφίλ – για παιδιά 6 έως 12 ετών)
- Τεστ Πρώιμης Ανίχνευσης Δυσλεξίας (αξιολογεί την πιθανές ενδείξεις για εμφάνιση δυσλεξίας – για παιδιά προσχολικής ηλικίας)
- Ερωτηματολόγιο για τη Διγλωσσία (αξιολογείται η μητρική και η/οι δευτερεύουσες ομιλούμενες γλώσσες στο περιβάλλον του παιδιού – για παιδιά 3 έως 18 ετών)
- SMALSI – Test of School Motivation and Learning Strategies (αξιολογεί τον τρόπο που ένα παιδί διαχειρίζεται μια μαθησιακή διαδικασία – για παιδιά 8 έως 18 ετών)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ:
- TVPS – Test of Visual Perceptual Skills (αξιολογεί όλο το φάσμα των οπτικοαντιληπτικών δεξιοτήτων – για παιδιά 5 έως 21 ετών)
- The Fine Motor Manual (αξιολογούνται όλες οι πτυχές της λεπτής κινητικότητας – ηλικίες 3 έως 99 ετών)
- Beery – Developmental Test of Visual Motor Integration (αξιολογεί οπτικοχωρικές και γραφοκινητικές δυσκολίες – για παιδιά 2 έως 18 ετών)
- ABC – Movement Assessment Battery for Children (αξιολογεί όλο το φάσμα της αδρής και της λεπτής κινητικότητα; – για παιδιά 4 έως 12 ετών)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΠ/Υ:
- Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ-Υ (αξιολογεί την προσοχή/συγκέντρωση και την υπερκινητικότητα – για παιδιά 5 έως 17 ετών)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΝΗΜΗΣ:
- WRAML 2 – Wide Range Assessment of Memory and Learning (αξιολογεί βραχύχρονη, μακρόχρονη κι εργαζόμενη μνήμη, προσοχή/συγκέντρωση και ταχύτητα μάθησης – για 5 έως 90 ετών)
- CMS – Children Memory Scale (αξιολογεί οπτική και ακουστική μνήμη, προσοχή/συγκέντρωση και ικανότητα μάθησης – για παιδιά 5 έως 16 ετών)
- Κλίμακα Αξιολόγησης της Εργαζόμενης Μνήμης (ερωτηματολόγιο – για παιδιά σχολικής ηλικίας)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ:
- Raven (αξιολογεί αδρά τη γενική νοημοσύνη – για παιδιά 4 έως 12 ετών)
- WPPI-III (κλίμακα νοημοσύνης παιδιών προσχολικής & πρώτης σχολικής ηλικίας – για παιδιά 4 έως 7 ετών)
- WISC-V (κλίμακα νοημοσύνης παιδιών κι εφήβων – για παιδιά 6 έως 17 ετών)
- WAIS-IV (κλίμακα νοημοσύνης ενηλίκων)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ – ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ:
- Achenbach (αξιολογεί την προσαρμοστική λειτουργικότητα, την ποιότητα της προσοχής και της συγκέντρωσης, τα προβλήματα συναισθήματος και συμπεριφοράς για παιδιά 4 έως 18 ετών)
- SDQ – Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών (αξιολογεί τα συμπεριφοριστικά χαρακτηριστικά – για παιδιά 3 έως 16 ετών)
- Συμπλήρωση Προτάσεων (ημιπροβολική δοκιμασία όπου αξιολογούνται σημαντικές πτυχές της προσωπικότητας – για παιδιά 6 έως 18 ετών)
- CAST – Childhood Asperger Syndrome Test (ερωτηματολόγιο για γονείς – αφορά παιδιά 5 έως 11 ετών)