Στρατηγικές επίλυσης ψυχοπαιδαγωγικών προβλημάτων
Ομιλία 16.00-18.00
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ & ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ,
Κολαρά Ευτέρπη
Ο Ρόλος της Λογοθεραπείας σε παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Η κατάκτηση του προφορικού λόγου, από τα πρώτα χρόνια της ανάπτυξης του παιδιού, ορίζεται από μια σειρά ποικίλων παραγόντων που καθορίζουν την πλήρη λειτουργικότητά του και βάζουν, στη συνέχεια, τις βάσεις για την κατάκτηση του γραπτού λόγου. Βασικό ρόλο στη σύνδεση αυτή παίζει η φυσιολογική πορεία της ανάπτυξης του λόγου και της ομιλίας. Η επιτυχής κατάκτηση του φωνολογικού συστήματος, η ανάπτυξη του λεξιλογίου και των εννοιών, η κατανόηση των μορφοσυντακτικών δομών μια γλώσσας και η πραγματολογία βάζουν τις βάσεις της σωστής επικοινωνίας. Ελλείψεις στα παραπάνω γλωσσικά υποσυστήματα μπορεί να σηματοδοτήσουν πιθανές μελλοντικές μαθησιακές δυσκολίες, σε παιδιά με λογοθεραπευτικό παρελθόν και μη. Επιπρόσθετα αυτών, κυρίαρχο ρόλο στην παραπάνω σύνδεση, παίζει και η φωνολογική ενημερότητα, τα πρώτα στάδια της οποίας κατακτώνται στην περίοδο της προσχολικής ηλικίας και ωριμάζουν στη διάρκεια της πρωτοσχολικής ηλικίας.
Η σημαντικότητα της έγκαιρης και της κατάλληλης λογοθεραπευτικής παρέμβασης προκειμένου να αντιμετωπιστούν πιθανά ελλείμματα σε όλο το φάσμα της γλωσσικής επεξεργασίας είναι καθοριστικής σημασίας για την αποτελεσματική διαχείριση τόσο της γλωσσικής έκφρασης όσο και της γλωσσικής αντίληψης. Καθώς τα παιδιά με ελλείψεις στους παραπάνω τομείς παρουσιάζουν ένα ανομοιογενές προφίλ, η εξατομικευμένη λογοθεραπευτική παρέμβαση τα βοηθά να διαχειριστούν πιθανές δυσκολίες που ενδέχεται να συναντήσουν στη διάρκεια των σχολικών τους υποχρεώσεων (ανάγνωση, κατανόηση, γραφή και μαθηματικά) αλλά και να ενδυναμώσουν την κοινωνική αλληλεπίδραση τους με το ευρύτερο ανθρωπογενές περιβάλλον.
Περισσότερες πληροφορίες στο: https://www.pppss.eu/el/